• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dags för samlingslån…

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Det som spelar roll är hur länge du haft de större lånen pga det är annuitetslån. Dvs du redan har betalat en hel de ränta på dessa. Samt såklart vilken ränta du kommer att få. Har du bra ränta på ditt marginalen lån skulle jag inte lösa det. Men däremot alla dyra lån och krediter lönar sig att samla.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Hej , jag har redan lån på 240 k i Swedbank , sa är det bättre at jag ansöka direkt via Swedbank för 400 k och lösa den gamla lån eller bli det svårt at få så mycket? Det bli kanske lättare at få där en via Lendo darfor Swedbank vet inte vilken lån vil jag lösa där …vad tycker ni ?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Hej , jag har redan lån på 240 k i Swedbank , sa är det bättre at jag ansöka direkt via Swedbank för 400 k och lösa den gamla lån eller bli det svårt at få så mycket? Det bli kanske lättare at få där en via Lendo darfor Swedbank vet inte vilken lån vil jag lösa där …vad tycker ni ?
Storbankerna har ofta högre krav och lägre ränta än nisch bankerna. Skulle kolla med din bank om det finns någon du kan prata med. Var isf noga med att de inte tar en UC förrän du fått en indikation på att dina förutsättningar är ok.
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
jag ringde swedbank men dom vil inte säga nånting mer … bara at jag kan ansöka på deras Swedbank app…sa jag vet inte om jag ska forsöka med Swedbank eller kör Lendo…
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
jag ansökte via Lendo för 40 min. sedan och jag fick inte en enda erbjudande…
500 k 15 år och vil lösa 325 k
2,6 uc 360 inkomst 2 ff
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Bankerna har nog tuffat till sig nu i dessa tider, folks KALP lär spöka...
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
jag vet inte.. jag hoppas at nånting kommer …kan dom bankerna erbjuda mindre summa om dom vil inte ge 500 k ?
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
jag fick erbj. från Banky på 100 k och 29% ränta och det behövs extra kreditupplysning och borgensman… men det står at 12 bankerna svarade sa det finns många kvar ???
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
jag tror at det bli inga mer erbj. från bankerna …. säkert inga bra iaf. … kan man ändra beloppet och sänka lite men med samma Uc sa dom tar inte 2 gg ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp